keskiviikko 1. elokuuta 2012

WE ARE NOT TOYS!

Teenpä nyt postauksen tärkeästä aiheesta, jonka löysin tästä blogista!

En laita alkuhöpinöitä, koska nuket kertovat kantansa. Saatte sitten aivan vapaasti kopioida idean, joka kuuluu alunperin Tanpopo blogin ylläpitäjälle joka toi idean ulkomaisista blogeista suomeen, ja hän antoi postauksessaan luvan tehdä oman versionsa ideasta.


Roxy: Hei kaikki lukijat! Mutta nyt hieman vakavamielisempään asiaan.


Roxy: Minulla oli tylsää, joten lueskelin laatikkoani ja huomasin erään asian jonka haluan kertoa teille.




Roxy: Huomasin meidän nukkejen laatikoissa kerrottavan, että emme sovellu alle 15 vuotiaan käsiin!

Roxy: Ikärajaa kuitenkin rikotaan todella usein. Vaikka Maffin onkin 13, ja sai minut 12 vuotiaana hän on pitänyt meistä hyvää huolta. Aina ei kuitenkaan käy niin, että lapsi on jo sopivan ikäinen nuken saantiin. Joskus lapset saavat nukkensa jo 10 vuotiaana!


Roxy: Nyt meillä on vieraana urhea tyttö, jonka omistaja sai hänet todella nuorena! Tule vain tänne, älä pelkää!



?: *hyppää*


Roxy: Hei Lily. Olet urhea ,kun tulit kertomaan karmeasta kokemuksestasi. Omistajasi joka on myös minun omistajani, ja siksi tämä pelottaa minuakin. Saammeko kuulla karun tarinasi?
Lily: Toki... Siksi mä tänne olen tullut...


Lily: ...Kun saavion Maffinille, ensimmäinen viikko oli ihana. Hän jopa vaihtoi minulle joka ilta pyjaman, ja peitteli minut nukkumaan! Sitten taivas muuttui he*vetiksi. Minuun ei koskettukaan muutamaan kuukauteen. Tunsin kun pöly ja aika likasivat kasvoni. Asentoni oli huono ja ständi tiukalla. Minut nostettiin ylös ehkä puolen vuoden välein ja vain silloinkin minulle sanottiin:"Huoh, mitä mä sun kanssa teen?! Susta sais paljon rahaa, mutten kehtaa myydä sua! ;___;" Sitä jatkuin kaksi vuotta, ja se oli elämäni hirveintä aikaa. Itken kun ajattelen nukkeja, jotka kärsivät tuosta samasta tällä hetkellä... ;____; Maffin oli kymmenen minut saadessaan, eli aivan liian nuori. Jos voisin, kysyisin hänen vanhemmiltaa:"Miksi annoitte luvan vain hänen muutaman minuutin vakuuttelunsa perusteella? Miksi annoitte minun kärsiä? MIKSI?!" Mutta luonnollisesti en voi...



Lily: Minun tapauksessani tapahtui kuitenkin erittäin harvinainen, ja ihana käänne. Maffin katsoi Jen-Jenin kanssa animen nimeltä "Rozen maiden", jossa on eläviä nukkeja. Sitten hän innostui taas minusta, ja otti minut pois ständistä, siisti hiukseni, ja otti Jen-Jenin kanssa minusta kuvia! OwO Sitten Maffin hankki minulle obitsun, peruukin ja silmät. Nykyään voin hyvin, ja pääsen nauttimaan omistajani seurasta ainakin 5 kertaa viikossa! :3


Roxy: Kiitos tarinastasi Lily. Lilyn tapaus tosin päättyi erittäin harvinaisesti. Usein liian aikaisin lapselle ostetut nuket saavat kärsiä useita vuosia pölyyntymässä hyllyssä, ja sitten he joutuvat vaihtamaan omistajaa. Joten me kaikki toivomme, että vanhemmat olisivat tästä edes täysin varmoja että lapsi on aidosti kiinnostunut meistä. Pitäkää vaikka neljän kuukauden koeaika, ja katsokaa onko lapsi sen jälkeen vielä kiinnostunut.  Tässä meidän nukkejen kuva aiheesta!

Roxy tietenkin tarkoitti tuola nukenmyynti osiolla vain niitä joille nukke on hankittu liian aikaisin, ja sitten se myydään. Kukaan meistä, minä tai nuket emme halua loukata ihmisiä, jotka ovat esim. menettäneet sen jonkin tunteen nukessansa ja myynett sen. Tai niitä, jotka ovat vaihtaneet myydyn tilalle uuden.



Kuten jo sanoin ideasta saa tehdä vapaasti oman versionsa. Älkää vihatko mua nyt, kun olin omastakin mielestäni aikoinani liian nuori nukkeen, mutta nyt Lily voi hyvin kustomeineen, ja asustaa vielä samalla omistajalla, joten eikö se ole tärkeintä? x3

Heihei nyt!

By: Maffinmonster&muoviteinit ♥

4 kommenttia:

  1. Tosi hyvä, tärkeä ja ihana postaus ! Ja toi KT missä tytöt puhuvat aiheesta ♥ Onneksi Lily pääsi pois hyllystä ja voi nyt hyvin♥(:

    ☆ Ningyō no wakusei ~ 人形の惑星 ☆
    ♥http://happydaydolls.blogspot.fi/
    ~Lue
    ~Liity
    ~Kommentoi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :3 Omastakin mielestäni tärkeä aihe, kun on omakohtaista "kokemusta" liian nuorena nuken saamisesta. Olin ihan pihalla, mitä sillä pitäisi tehdä, enkä osannut edes purkaa nukkea! :DD Nooh, nyt ovat nuket yksi maailman tärkeimistä asioista, ja rakastan nukkeilua! ^3^

      T:Maffinmonster

      Poista
  2. Asiaa 8))
    Itte sain Docolla-nukkeni tänä kesänä kun en ollut vielä 11 ja sain ekan Pullippini hieman synttäreideni jälkeen 11 vuotiaana :'33
    Jo vuoden olin odottanut isoa nukkea,ja siks iskä varmaan suostui ostaan sen mulle :)
    Vaihan aina miun nukelle pyjamat ja päivävaatteet yms. kun se on niin ihana ^w^ <3

    VastaaPoista
  3. Hyvä et monet on alkanu levittää tätä juttuu koska tää on oikeesti tärkeempää ku monet luulee


    http://vempulannuket.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kommatkaa mursusemme ;3 HUOM! Pellkästään oman blogin mainostusta sisältävät kommentit poistetaan. Voit kuitenkin lisätä kommenttisi alakulmaan blogisi linkin.